Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Benetteau Cyclades 50.5

A Benetteau az idén egy új hajócsaláddal - a Cycladessel - bővítette termékpalettáját. Három méretben (39, 43 és 50-es) kezdték meg a gyártást. A hajók méretezésében a tizedes után következő szám a kabinok mennyiségére utal. Ezek a hajók kompromisszummentes cruiserek. Első és legfontosabb szempont a kényelem. Majd sorban, de nem sorrendben a következők: egyszerű kezelés, könnyű karbantartás, nagy lakótér, variálhatóság és alacsony ár. Volt szerencsénk valamennyi hajóval vitorlázni. Most a legnagyobb cirkálót mutatjuk be.

Az 50-es háromféle berendezéssel rendelhető, de nem az 5-ös, hanem a négyes a legjobb charterhajó. Abban minden kétszemélyes kabinhoz saját mosdó jár. Az orrban is két kétágyas kabin van és a hajófarban is. Az ötkabinos hajóban a bal hátsó mosdó helyére építették az ötödik kabint, amelyben nem francia-, hanem emeletes ágyak vannak.

 

A mi hajónkban öt kabin van az utazók számára és egy skipperkabin mosdóval a hajóorrban. Ez utóbbi valamennyi ötvenes modellben megtalálható. A háromkabinos tulajdonosi kivitelben szintén négy mosdót találunk. Nagyon fontos, és jelentősen emeli a hajó kényelmét, hogy a hátsó kabinokat nem egy válaszfal osztja ketté, hanem a lépcsővel azonos szélességű elem. A kabinokon kívül a szalonban is kényelmes hálóhely alakítható ki. A konyha a hajó bal oldalára épült úgy, hogy az orrba vezető út mindkét oldalát kihasználja. Kényelmes és tágas munkahelyet eredményez ez a megoldás. A berendezés egyszerű. A polcok, járólapok, szekrények modul rendszerből lettek válogatva. Minden jól használható, minőségi eszköz, de egyedi megjelenést senki ne várjon ezektől a hajóktól.

 

Amikor végre kibújt a nap a felhők mögül már három napja kemény bóra fújt. Horvát segítőimmel kihajózáshoz készülődtünk az 50-essel. Keresztbe fújt a szél. Egy sarokhelyen álltunk, alattunk még egy hajó, előtte azonban már a mi utunkra merőlegesen álltak a muringkötelek. Volt orrsugár kormányunk. A kiállást az egyik horvát fiú vezényelte. A jobb oldali - szél alatti - farkötelet elengedtük, majd nagy gázt adott, elforgatta a kormánylapot balra és elengedtük a muringot. Így a hajó az orrsugár használata nélkül is elforgatta az orrát balra. A bal hátsó kötél még tartott, amelyet ekkor már kézben fogtunk. Fontos volt, hogy ez a kötél majd gyorsan leszaladjon. Vezényszóra elengedtük. Ô még több gázt adott és így simán, nagy sebességgel elhagytuk a helyünket.
Felhajtottuk a puffereket és átnéztük a hajót. Minden a legegyszerűbben van kialakítva. Nincs leekocsi, a génua stopperrel állítható. Az achter fix, illetve spannerrel lehet megfeszíteni. Két pár csörlő van, a hátsó a kormányos mellett. Dupla kormány van, közöttük kényelmesen hátra lehet sétálni a fürdőplatformhoz. A fürdőlétra masszív, nem teleszkópos, egyszerűen csak fel van hajtva. Így nincs ami tönkre menjen. Az egész hajó ilyen. Autopilot, sebesség- és mélységmérő, valamint kompasz segíti a navigációt. A motorpanel a jobb oldalra került

 

Az irányváltó az oldalfalon van.
Még mindig komoly húsz-huszonöt csomós szél fújt. A part alatti kis hullámokon vitorláztunk. Kitekertük a teljes génuát és a nagyvitorla felét. A Cyclades topgénuák jóval kisebbek, mint amihez az elmúlt évek során hozzászokhattunk. Általában a nagyvitorla és a génua mérete közel azonos, de a génua nagyobb egy kicsit. Ezen a hajón a grósz hatvan, a génua ötven négyzetméter. Talán ezért sem kellett reffelni rajta. Így eléggé kiegyensúlyozott a hajó, és az időről időre ránktörő erősödéseket is ki lehetett védeni. Horvátjaim ugyanis kiváló hajósok voltak, de a vitorlák kezeléséhez kevéssé értetek. Ha kellett azonnal meghúzták a trimzsinórt, a vitorlák kezelését azonban nem nagyon ismerték. A teszt szempontjából még jobb is így, hiszen a legtöbb charterhajón lelkes, de kevéssé értő csapattal vitorlázik az ember. A menet kitűnő volt. Könnyedén szaladtunk hét-nyolc csomóval. A hajó deckvízzel is kormányozható maradt. Nagyon élveztem én is és a srácok is. A kikötő bejáratában aztán megint cseréltünk és rajtam volt a tanulás sora.
Amikor már a helyünkön álltunk végignéztem a kabinokat. Valamennyi ágy megfelelően hosszú és széles. A matracok okosan vannak osztva. A mosdók szép tágasak, még öltözködni is lehet bennük. A szekrényekben megnyugtatóan nagy a hely.


L. F.
Fotó: Szekeres


 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink